liamkillen

Alla inlägg den 22 januari 2018

Av liamkillen - 22 januari 2018 22:37

Va jag inte arg innan så är jag galet arg nu!!! Efter att ha sett Kalla Fakta!
Ligger själv i en fajt med F-kassan just nu där dem inte vill bevilja ens vanliga grundläggande behov! Att kommunicera med omvärlden är tydligen inget funktionshindrade behöver!!
Ja det är så mycket som är galet o att alla människor ska ha lika värde känns sååå långt borta.
Har just nu själv vabbat i två veckor pga att Liam är extra infektionskänslig en liten grej på det stora hela... men utan hjälp o assistans skulle jag inte orka.. jag kan inte ens gå ut med sopor eller hämta posten pga att han behöver 100% tillsyn. Saker spolas ner i toan, allt möjligt körs i tvättmaskinen saker ska lagas på spisen o dammsugaren går varm på alla möjliga vattenrika ställen.. saker kastas, det klättras kyl o frys öppnas, det springs ut mm mm..
faktiskt är det så att jag knappt kan gå på toan utan att ngt händer!!!
Sedan behöver Liam själv all hjälp med kläder toalettbesök badtillfällen matintag mm mm
Jag som ensam vårdnadshavare ska hinna/orka samtidigt som jag ska orka jobba heltid.
Vi har många besök i sjukvården gällande syn o hörsel, tandläkare, fötter sjukgymnast, provtagning o utredningar, hab besök o samtal på skola/fritids/kortids många ggr får vi återkomma både en o två ggr för att läkaren inte kan genomföra det som va tänkt...
Ja LSS kom ju till för att familjer skulle få stöd o hjälp i hemmet o inte att alternativet skulle vara institutioner.
Kom igen nu!! Hur svårt ska det vara personliga möten ett måste, inför det så vet ni att ni beviljar rätt personer rätt hjälp!!!
Å jaaa lite irriterad är jag men jag är också enormt glad o tacksam för hjälpen från kommunen <3 TACK verkligen <3
Måste sluta nu innan jag får hjärtinfarkt :)
Ha en fin kväll ;)

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards