liamkillen

Alla inlägg under mars 2015

Av liamkillen - 20 mars 2015 19:26

Liam somnade ju perfekt med det nya bolltäcket i onsdags o allt va frid o fröjd :) jobb o skola väntade på torsdagen o det kändes lyxigt att han somnade direkt o i vettig tid :)
Runt 24-tiden vaknade jag av hulkande från hans rum :( jag sprang in o att han kräktes va ju bara ett faktum :(
Sedan pågick detta flera gånger varje timme i 16 timmar med ett undantag då han sov 1h o 20 min igår mitt på dagen.

Minsta droppe vätska som han fick i sig kom upp 10 min senare.. :(
Att bli kräksjuk på natten är ingen hit :/ mycket tvätt blev det. Lite lättare på dagen då jag satt vakt med hinken hela tiden..
Sol o fint väder märkte vi inget av :(
På sena eftermiddagen igår vände det :) plötsligt ville Liam ha korv med bröd o det kändes såå himla skönt :)
En galet tapper kille som hade otroligt jobbiga 16 timmar o ändå höll gott humör... Fattar inte hur han gör för att lyckas med det.
Nu är det iallafall över :)
Idag har det varit en karantän dag, en snabbhandling fixades o Liam satt glatt kvar i bilen o spelade Angry birds. :)

Vi har ju även rockat sockor idag :)
Hoppas att du också gjort det ;) om inte så gör det imorgon då är det World Down Syndrome Day ;)

<3 <3 <3

Av liamkillen - 20 mars 2015 10:16

Det gör vi idag :)

Av liamkillen - 18 mars 2015 17:24

Igår skulle Dessan hämta mig kl 15 på fritids :) som jag har väntat o längtat efter det.. Men istället kommer mamma o hämtar mig kl 11. Fröken försökte förklara att mamma hämtar snart för att jag har kräkts :(
Vi hann bara hem så ville jag ha lunch ;) som tur va så kom Dessan iallafall så mamma kunde åka på sitt galej o vi gick ut o lekte :)

Min bästa Dessan va hos mig hela kvällen <3

Idag har vi varit hemma eftersom skolan vill det utifallattliksom....

Men imorgon blir det skola igen.. Inatt ska jag sova med mitt nya bolltäcke som jag fick idag :)
Påminner igen om den stora dagen <3

Av liamkillen - 18 mars 2015 09:15

Glöm nu inte att visa erat stöd <3

Av liamkillen - 16 mars 2015 21:15

jag Liams mamma litar inte mycket på tips o råd just nu trots att jag litar på läkaren så säger magkänslan att ngt inte stämmer!!
Så nu blev jag även läkare tror jag ;)
Liam ska inte vara en försökskanin det kommer jag aldrig acceptera....

Av liamkillen - 16 mars 2015 17:39

o hemma efter en helg på Kortids, i fredags hade vi disco o i lördags var vi i Söra o grillade korv.. :) mysigt ;)
Idag har vi varit på Ortopedtekniska o provat ut nya inlägg :) nu har jag storlek 30 i skor ;) två par nya vårskor med inlägg beställde mamma åt mig.
Jag har även fått strumpor på posten av finaste moster <3

Med Angry birds såklart ;)
O lite kläder som mamma skickat efter :)

Helt Angry birds fria ;) ;)
Nu väntar vi på att min läkare ska ringa, han jobbar kväll han ;)

Av liamkillen - 11 mars 2015 20:54

....För flera år sedan läste jag om Sörens son Ludvig med ds.. Sören är pappa till Sune o Bert böckerna. Böcker som jag läste för mina Nds barn när dem växte upp... Mycket humor o mycket skoj :)
När jag fick Liam läste jag ett reportage om Sören o hans hjärtsjuka son Ludvig ( Ludvig va typ 15 då) o att dem visste att hans tid va räknad. Jag blev ledsen o orolig o kunde inte riktigt ta in att inget gick att göra.. då Liam samtidigt gick på ständiga hjärtkontroller.
Nu är det med sorg i hjärtat som jag läser att Ludvigs hjärta inte orkade mer o han bara blev 24 år.
Jag har tre vuxna Nds barn varav två passerat 24 år o en är på väg. Jag har alltid gett dem ansvar o ej curlat någon av dem..
Jag har haft två mål som mamma i uppfostrar rollen o det är att mina barn ska själva ska välja vad dem vill göra i livet samt att dem ska bli självständiga personer...
Tror att det målet är uppnått med råge ;) ni är självständiga o har skapat era egna liv o ni är varmt älskade av mig <3
Att ha ett ds barn innebär beroende länge man blir extremt nära varandra. Jag ser det varje dag Liam är 8 år o jag borstar tänder, hjälper till med på o av klädning parerar flyktvägar ser till att han äter oftast med hjälp o sjunger lucia sånger innan han ska sova..
Att förlora ett barn som man haft många års glädje närhet o oro med måste vara fruktansvärt ... Att förlora ett barn överhuvudtaget måste vara fruktansvärt..
Känner så med Sören o hans familj förstår tomrummet som Ludvig lämnar efter sig..
Ta hand om varandra <3 <3 <3
O älska varandra <3

Av liamkillen - 11 mars 2015 18:30

i helgen va vi ute massor :) det blev inte så många kort tagna men några tröttisbilder efter en fullspäckad dag bjuder jag på :)

Hann med en lekstund på Buzis med Charlie o Jack :) O som vanligt har vi skoj :)

Redan onsdag o det har varit full fart i skolan :) idag har vi varit i Ryssbergen :) jag är rätt trött o ska snart sova :)
Ha en bra kväll :)

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards